GENEL
CAYMA HAKKI
ALICI; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, ürünün
kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14
gün içerisinde, SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk
üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden
cayma hakkını kullanabilir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise,
bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar.
Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına
başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Cayma hakkının
kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ ya ait değildir (Ayıplı, kusurlu,
defolu ürün olmadığı taktirde). ALICI, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle, cayma
hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
Cayma hakkının kullanılması için 14 günlük süre içinde
SATICI' ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde
bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen düzenlenen "Cayma Hakkı
Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması
şarttır. HİJYEN AÇISINDAN KÜPELERDE İADE VE DEĞİŞİM YAPILAMAMAKTADIR.
İade formu,
İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart
aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi
gerekmektedir.
SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren
en geç 3 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’ yı borç altına sokan
belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 3 günlük süre içerisinde malı iade almakla
yükümlüdür.
ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa
veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin
etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne
uygun kullanılmasın sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI
sorumlu değildir.
Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından
düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya
kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
SAĞLIK VE HİJYEN:
KÜPELERDE HİJYEN AÇISINDAN İADE VE DEĞİŞİM YAPILAMAMAKTADIR.
SATICI TARAFINDAN DEFOLU,AYIPLI YADA KUSURLU ÜRÜN GÖNDERİMİ
OLMADIĞI TAKTİRDE KARGO ÜCRETİ ALICI'YA AİTTİR.
DEĞİŞİM VE İADE PROSEDÜRÜ:
ÜRÜN ALICI'YA TESLİM EDİLDİKTEN SONRA HERHANGİ BİR SEBEP İLE DEĞİŞİM VEYA İADE
TALEPLERİNDE; ÜRÜN AMBALAJI,KUTUSU İLE SATICI'YA EKSİKSİZ BİR ŞEKİLDE
GÖNDERİLMELİDİR.AKSİ TAKTİRDE BU NİTELİKLERE UYMAYAN İADE VE DEĞİŞİMLER SATICI
TARAFINDAN KABUL EDİLMEME HAKKINA SAHİPTİR.
8. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarına ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir.
8.2. SATICI şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, aşağıdaki kanunda belirtilen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir. Parasal sınıra ilişkin bilgiler aşağıdadır:
28/05/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:
a) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68. Maddesi gereği değeri 2.000,00 (ikibin) TL’nin altında olan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine,
b) Değeri 3.000,00(üçbin)TL’ nin altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine,
c) Büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise değeri 2.000,00 (ikibin) TL ile 3.000,00(üçbin)TL’ arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılmaktadır.
İşbu Sözleşme ticari amaçlarla yapılmaktadır.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
ÖDEME VE TESLİMAT